19 Mart 2020
Siesta Mobilya, 2020 Yılında Amerika Pazarında Büyümeye Odaklanıyor

Türkiye İhracatçılar Meclisi rakamlarına göre Türkiye’de sektöründe en çok ihracat yapan firma olarak yer alan Siesta, büyüme hedefleri arasında yer alan Kuzey Amerika başta olmak üzere Güney Amerika ve Avrupa’da farklı ülkelere ulaşarak, dış pazarda üretim gücünü daha da artırdı. 2019 yılında hedeflediği yüzde 10 büyüme payına ulaşan Siesta, geçtiğimiz yılı, 180 milyon TL ciro ile tamamladı.

Türkiye’den çıkan global bir marka olmak hedefiyle büyüyen Siesta, üretiminin yüzde 70’ini ihraç ediyor. Sektöründe Avrupa’nın en çok tercih edilen markası olan Siesta, Fransa, İspanya, Almanya, Belçika, İtalya ve Hollanda başta olmak üzere, Avrupa ve İngiltere’nin birçok bölgesinde tasarım ve inovasyon odağında üretimlerini gerçekleştirmeye devam ediyor.

Amerika Pazarında Mağazalaşma Hedefi
2020 yılında cirosunu 200 milyon TL’ye çıkarmayı hedefleyen Siesta, hedef pazarları arasında Kuzey Amerika ile birlikte, Güney Amerika’da Arjantin, El Salvador, Dominik gibi ülkeler yer alıyor.  Siesta, yeni ülkelere ürünlerini ulaştırırken, üretim ve depo alanları hacmini de büyüterek, 40.000 m2’lik üretim ve depolama kapasitesini 50.000 m2’ye çıkardı.

TURQUALITY® Marka Destek Programı içerisinde yer alan Siesta bu iş birliği kapsamında Amerika pazarında daha da büyüyerek yeni depolar açmayı ve lojistik hızını artırarak ilerleyen dönemlerde, New York, Miami, Los Angeles gibi şehirlerde de yeni mağazalar açmayı planlıyor. 2023 yılına kadar 15 milyon dolar satışa ulaşmayı hedefliyor. 

2020’de Dış Mekanlar için Yeni Ürünler
Dış mekân ve bahçe mobilyalarının yanı sıra iç mekânda, oturma alanları, salon ve mutfak alanları başta olmak üzere ofisler için de çözümler sunan Siesta, yeni dönem hedefleri arasında, kamplarda kullanabilecek katlanır sandalye ve masalar ile birlikte düğün organizasyonlarına yönelik mekânlara estetik, konfor ve şıklık katacak ürünlere odaklanıyor.

Siesta müşteri ve bayileri ile oluşturduğu marka sadakatini, güvenilir, dayanıklı, estetik ve fiyat ürün kalitesi dengesinde korurken, kullanıcısının öncelik ve tercihlerini düşünen bir marka olarak ürünlerini tasarlıyor. Dünyaca ünlü otellerin ve restoranların tercihi olan Siesta, koleksiyonlarının her birini, İtalyan ve Türk tasarımcılarla hazırlayarak, Büyükçekmece’deki fabrikasında üretimlerini gerçekleştiriyor.

Siesta, 2018 yılında başladığı Euroleague Basketbol sponsorluğuna 2020 yılında da global resmi sponsoru olarak devam ediyor. Siesta, bu sponsorluk anlaşmasıyla da Avrupa’da ve Türkiye’de markalaşma sürecine katkı sağlamaya devam ederken, sosyal sorumluluk çalışmalarını da destekliyor. 

Siesta Hakkında:
1978 yılında lşılplast Plastik Sanayii ve Ticaret A.Ş olarak kurulan marka, 1987 yılında Türkiye’nin ilk plastik mobilya üretimine başlayarak, bugün merkezi Büyükçekmece’de 50.000 m2’lik alanda faaliyetlerine devam ediyor. İhracatta gerçekleştirdiği atılımlarla, AB ülkeleri başta olmak üzere Amerika ve Avustralya kıtalarına ulaşan Siesta, ürünlerin %70’ini ihraç ediyor. Türkiye’de farklı bölgelerde yer alan satış noktaları ve fabrikası üzerinden ürünlerini tüketicileriyle buluşturuyor.